خرید چای تیما لاغری خرید چای تیما لاغری .

خرید چای تیما لاغری

سیر خشک سیاه /09109483228

سیر سیاه تخمیر شده چیست؟

 

به عبارتی سیر نپخته جدید میباشد که در یک روند مشخص و معلوم، تخمیر گردیده است. تخمیر سیر جدید بدین شکل میباشد که آن را به برهه زمانی ۵۰ تا ۹۰ روز در دمای ۶۰ تا ۷۷ رتبه و در رطوبت ۸۰ تا ۹۰ درصد مراقبت می نمایند. فعالیت راحتی وجود ندارد ولی پس از تخمیر، سیر وضعیت ژله ای پیدا می نماید، رنگ حبه های سیر، سیاه میشود و طعم شیرینی پیدا می نماید.

 

 

 

 

تفاوت سیر سیاه با سیر سفید (سیر ناپخته)

این مراحل مشقت بار و وقتگیر برای تبدیل سیر سفید به سیر سیاه برای چیست و تخمیر سیر ناپخته چه سود ای داراست؟ مهم ترین بهره آن این میباشد که بوی بد سیر از در میان می رود و مزه شیرین و مطبوعی پیدا می نماید.

در واقع تناول کردن سیر سیاه خیلی ریلکس خیس و مطبوع خیس از میل کردن سیر نو یا این که نپخته میباشد. سیر سیاه مزه شیرین و بافت قابل جویدن دارااست و فارغ از رایحه میباشد.فواید و مزایای سیر سیاه برای تن درستی تن

دربردارنده آنتی اکسیدان های بیشتری میباشد
روند تخمیر سبب ساز می‌ خواهد شد سیر سیاه دربردارنده آنتی‌ اکسیدان های بیشتری نسبت به سیر نپخته باشد.

 

این تا حدی به‌این عامل میباشد که آلیسین، ترکیبی که بوی تند سیر را در هنگام له شدن ساخت می نماید به ترکیبات آنتی اکسیدانی مانند آلکالوئیدها و فلاونوئیدها در هنگام تخمیر سیر سیاه تبدیل می گردد.

 

آنتی اکسیدان ها ترکیباتی می باشند که به حفظ از سلول های شما در قبال زخم اکسیداتیو یاری می نمایند و در غیر این شکل ممکن میباشد سبب به بیماری های متعدد خواهد شد.

 

عموم بیشتر از روش غذاهای گیاهی برای مثال سیر آنتی اکسیدان ها را مصرف می نمایند.

 

یک تحقیق در سال 2014 نماد اعطا کرد که مجموع شغل آنتی اکسیدانی سیر سیاه در زمان کهنه شدن به صورت قابل توجهی ارتقاء یافته میباشد. در‌این رسیدگی سیر در 21 روز تخمیر به نقطع ی عطف محتوای آنتی اکسیدانی خویش رسید.

 

ممکن میباشد به تهیه قند خون یاری دهد
قند خون بالای در اختیار گرفتن نشده در اشخاص در گیر به دیابت میتواند خطر عوارضی مثلا زخم کلیوی، عفونت و بیماری قلبی را ارتقا دهد.

 

در تفحص‌ ای در سال 2019 روی موش‌ هایی که از رژیم غذایی سرشار از چربی و قند استعمال کردند معالجه با عصاره سیر سیاه باعث به بهبود متابولیک مانند کاهش کلسترول، کاهش التهاب و تهیه اشتها شد.

 

یک تحقیق سابق‌ خیس در سال 2009 روی موش‌ های دیابتی آرم بخشید که شغل آنتی‌ اکسیدانی سیر سیاه می‌ تواند به مراقبت در قبال عوارضی که اکثر زمان ها ناشی از قند خون بالا می باشند یاری دهد.

 

در تحقیق حیوانی دیگری در سال 2019 دانشمندان به موش‌ ها رژیم غذایی پرچرب دادند. موش‌ هایی که سیر سیاه مصرف می‌ کردند در مقایسه با موش‌ هایی که سیر سیاه مصرف نمی‌ کردند به معیار قابل‌ توجهی سطح ها گلوکز و انسولین کمتری را در خون خویش تجارب کردند.

 

مبتنی بر یک پژوهش بر روی 226 زن در معرض خطر، کار آنتی اکسیدانی سیر سیاه تخمیر گردیده با استعمال از باکتری لاکتوباسیلوس بولگاریکوس حتی ممکن میباشد به دوری از ابتلا به دیابت بارداری یاری دهد.

 

دقت به‌این نکته حائض اهمیت میباشد که بعضا از این حاصل نتیجه ها از مطالعات حیوانی میباشد و پژوهشگران می بایست مطالعات بیشتری در زمینه ی اثرات سیر سیاه بر دیابت و سطح قند خون در بشر ایفا دهند.

 

ممکن میباشد خطر بیماری قلبی را کم کند
مطالعات نشانه داده اند که سیر سیاه ممکن میباشد شاخص های بیماری قلبی مثلا سطح های کلسترول آحاد، LDL و تری گلیسیرید را در خون کم کند. همینطور ممکن میباشد کلسترول HDL را ارتقا دهد.

 

یک تفحص بر روی حیوان ها اثرات سیر ناپخته و سیاه را در موش‌ هایی که از زخم قلبی ناشی از ایسکمی – فقدان جریان خون به قلب – بهبود می‌ یابند مقایسه کرد.

 

دانشمندان دریافتند که سیر نپخته و سیاه به گشودن گردش خون برای نگهداری از قلب در قبال زخم امداد می نمایند.

 

استیناف حیوانی دیگری آرم اعطا کرد که عصاره سیر سیاه به کاهش چربی خون، تری گلیسیرید و کلسترول مجموع در موش هایی که از رژیم غذایی پرچرب تغذیه گردیده بودند یاری کرد. سطح ها بالای این موردها معمولا نشانه دهنده ارتقاء خطر بیماری قلبی میباشد.

 

در یک تفحص حیوانی مختلف سیر سیاه سطح ها بالای تری گلیسیرید و کلسترول و خطر بیماری قلبی را کاهش بخشید.

 

یک رسیدگی مختلف به 60 شخص دچار به کلسترول بالا به بازه 12 هفته روزمره 6 گرم عصاره سیر سیاه یا این که دارونما اعطا کرد. سیر سیاه کلسترول HDL را ارتقا و نشانگرهای بالقوه بیماری قلبی را کاهش بخشید.

 

یک تحقیق به کمپانی کنندگان دچار به بیماری عروق کرونر قلب روزمره 20 گرم عصاره سیر سیاه را به برهه زمانی 6 ماه بخشید. عده ای که آن را مصرف کردند در مقایسه با اشخاصی که دارونما مصرف کردند سطح های آنتی اکسیدانی بیشتری را تجارب کردند و شاخص های سالم قلب را بهبود بخشیدند.

 

با این هم اکنون مطالعات کارکشته تری بر روی آدم در این مورد لازم میباشد.

 

ممکن میباشد از تندرست مغز مراقبت نماید
سیر سیاه ممکن میباشد به خودداری از التهابی که می‌تواند یاد را مختل کرده و تلاش مغز را در حین فرصت بدتر نماید، یاری دهد.

 

پژوهشگران پیشنهاد میکنند که تجمع یک ادغام پروتئینی به اسم بتا آمیلوئید سبب ساز التهاب در مغز می‌گردد که خطر ابتلا به آلزامیر را ارتقاء میدهد.

 

یک رسیدگی بر روی رت ها آرم اعطا کرد که سیر سیاه می‌تواند التهاب مغز ناشی از بتا آمیلوئید را کم کند و حتی خاطر کوتاه مقطع را بهبود بخشد.

 

در رسیدگی دیگری دانشمندان استرس اکسیداتیو را در مغز رت ها تولید کردند. دادن عصاره سیر سیاه به آنان از تولید نقص‌ در خاطر خودداری کرد.

 

ممکن میباشد خاصیت ضد سرطانی داشته باشد
تعدادی پژوهش حاکی از اثر مثبت سیر سیاه در نبرد با سلول های سرطانی میباشد.

 

در یک استیناف لوله آزمایشی در خون 21 داوطلب عصاره سیر سیاه شغل های تحریک کننده ایمنی، آنتی اکسیدانی و ضد سرطانی قادر تری نسبت به عصاره سیر ناپخته آرم بخشید.

 

در واقع پژوهشگران دریافتند که محلول عصاره سیر سیاه در پهنا 72 ساعت برای سلول های سرطانی ریه، سینه، معده و کبد سمی میباشد.

 

بقیه مطالعات لوله تست علامت داده اند که سیر سیاه سبب می‌گردد سلول های سرطانی در سرطان روده بلندمرتبه و معده بشر و همینطور سرطان خون استارت به از فی مابین رفتن نمایند. همینطور رویش این سلول های سرطانی را کاهش اعطا کرد.

 

در یک رسیدگی از 25 رسیدگی پژوهشگران دریافتند که سیر کهنه در اکثر مطالعات انسانی، حیوانی و لوله آزمایشی که گزینه تحقیق قرار گرفت اثرات اثر گذار احتمالی بر ضد سرطان را آرم اعطا کرد.

 

این مطالعه مقدماتی میباشد و محققان بایستی پژوهش ها بیشتری در باب خاصیت بالقوه سیر سیاه در جنگ با سرطان جاری ساختن دهند.

 

ممکن میباشد به مراقبت از کبد شما یاری دهد

 

 

 

 

سیر خشک سیاه ممکن میباشد به نگهداری از کبد در قبال جراحت های ناشی از قرار دریافت کردن مداوم در معرض مواد شیمیایی، داروها، الکل و میکروب ها یاری دهد.

 

مطالعات بر روی رت ها نشانه داده میباشد که سیر سیاه در شکل زخم کبدی اثرات محافظتی دارااست و از جراحت بیشتر کبد پرهیز می نماید.

 

حبه سیر سیاه ممکن میباشد در موقعیت مزمن خیس نیز اثرگذار باشد. از جمله یک تحقیق حیوانی نشانه اعطا کرد که سیر سیاه کوشش کبد را در زمینه ی زخم مزمن کبدی ناشی از الکل، احتمالا از روش عمل آنتی اکسیدانی آن بهبود میبخشد.

 

تحقیق دیگری بر روی موش های دچار به جراحت کبدی نشانه اعطا کرد که سیر سیاه کهنه سبب کاهش ALT و AST – دو ماده شیمیایی در خون می‌شود که علامت دهنده جراحت کبدی میباشد.

 

 

 

عوارض سیر سیاه دکتر بیز

سیر سیاه به حیث نمیرسد عوارض جانبی عمده ای داشته باشد. با این هم اکنون سیر سیاه یک‌سری جنبه منفی دارااست؛

 

میل کردن سیر سیاه ناپخته در مقادیر زیاد ممکن میباشد خطر خون‌ریزی را ارتقا دهد. به همین استدلال عده ای که از داروهای رقیق کننده خون استعمال می نمایند نیز ممکن میباشد بخواهند از مصرف سیر سیاه در مقادیر زیاد اجتناب نمایند.

 

گفتنی میباشد یک استیناف اثرات عصاره سیر کهنه گردیده را بر لخته شدن خون میان کسانی که از داروهای رقیق کننده خون به کار گیری می نمایند آیتم پژوهش قرار بخشید و اخذ که خطر بدون شوخی ندارد.

 

با این هم اکنون عالی میباشد با یک دارای تخصص محافظت های بهداشتی کلام نمائید تا مشخص و معلوم خواهد شد سیر سیاه برای شما بی خطر و مطلوب میباشد یا این که نه.

 

ضمن این اشخاصی که بعد از مصرف سیر نپخته در گیر برخورد آلرژیک میشوند می بایست از سیر سیاه نیز اجتناب نمایند.

 

 

 

به علاوه مواد درمانی، عنصرها مغذی و بقیه ترکیبات اثر گذار در حین فرایند تبدیل سیر نو به سیر سیاه ارتقا پیدا می نماید!

 

پلی فنول ها خاصیت درمانی متعددی دارا هستند و سبب تقویت سیستم ایمنی تن میگردند. پژوهش ها فرنگی متعددی وجود داراست که پذیرش می نماید که پلی فنول ها اثرات مفیدی روی پیشگیری از سرطان، معالجه سرطان، پیشگیری و معالجه بیماری های قلبی عروقی، در دست گرفتن دیابت نوع ۲، پیشگیری از چاقی و تقویت سیستم ایمنی تن داراست (منبع). همینطور پژوهش ها دیگری میباشند که خاصیت موءثر پلی فنول ها را برای سالم قلب و عروق، سوخت و ساز تن، پیشیگیری از سرطان، شادابی پوست، سالم روده ها و پیشگیری از عفونت میکروبی پذیرش می نمایند. این اثرات اثرگذار در پژوهش ها داخلی هم اثبات گردیده‌است؛ به عنوان مثال در یک رسیدگی در جمهوری اسلامی ایران محققین بدین فیض رسیدند که افزایش مصرف مواد غذایی دربردارنده پلی فنول ها قادر است در کاهش خطر بروز و توسعه و گسترش بیماریهای قلبی عروقی در بیماران دیابتی اثر گذار واقع شود

همگی این خاصیت اثرگذار در پلی فنول هاست که سیر یکی منابع بی نیاز پلی فنول میباشد و سیر سیاه ۴ تا ۵ موازی سیر سپید پلی فنول دارااست!

 

 

 

 

یک تفاوت اساسی سیر سیاه با سیر تازه:

آلیسین

 

سیر سیاه در مقایسه با سیر نو مقدار کمتری آلیسین داراست. آلیسین یک مخلوط طبیعی سولفوری میباشد که از سیر به دست میاید و خاصیت آنتی بیوتیک متعددی برای مثال اثرات ضد ویروسی، ضد باکتری، ضد انگلی و ضد قارچی میباشد. بوی تند سیر در تاثیر آلیسین میباشد. این بوی بد در واقع شیوه گیاه سیر برای مدد از خویش و خورده نشدن در قبال مهاجمان و حیوان ها میباشد.

 

ولی چه اتفاقی برای این ماده اثرگذار و بد عطر در روند تخمیر و تبدیل سیر جدید به سیر سیاه می افتد؟ آلیسین در فرایند تخمیر به ترکیبات آنتی اکسیدان تبدیل میگردد؛ ترکیباتی که خواص درمانی سیر را تعدادی موازی می نمایند! هر چندین آلیسین کمتر می گردد البته به مکان آن آنتی اکسیدان ها که خاصیت مفیدی در پیشگیری و معالجه بخش اعظمی از بیماری ها دارا‌هستند در سیر سیاه ۴ تا ۵ موازی ارتقا می‌یابد! طبق پژوهش ها فرایند تخمیر و تبدیل سیر جدید به سیر سیاه منجر بهبود خاصیت آن برای تن آدم میگردد. به علاوه تبدیل آلیسین به آنتی اکسیدان ها سبب ساز می گردد بوی بد سیر از دربین برود.

 

«بیشتر خاصیت موثر سیر سیاه در مقایسه با سیر جدید در تاثیر تبدیل ماده اثرگذار و بد بوی آلیسین به آنتی اکسیدان های اثرگذار و سوای رایحه میباشد.»

 

 

 

مجموعاَ تفاوت های سیر سیاه با سیر سفید عبارتست از:

 

سیر سیاه خاصیت پیشگیری از بیماری و معالجه ۴ تا ۵ برابری دارااست (آنتی اکسیدان ها).

سیر سیاه شیرین میباشد و تناول کردن آن شل، البته سیر سپید طعم تند و زننده ای دارااست.

برخلاف سیر سفید که بدبو میباشد سیر سیاه بویی ندارد.

سیر سیاه بافت قابل انعطاف و ژله ای دارااست.

سیر سیاه مقدار آلیسین کمتری دارااست.

در غایت رنگ سیر سیاه، سیاه میباشد و رنگ سیر سپید، سپید!

 

 

 

ارزش غذایی سیر سیاه

در هر ۱۰۰ گرم سیر سیاه، نسبتاً ۳۴ گرم آب، ۱۴ گرم پروتئین و ۵۳ گرم کربوهیدرات (مشمول ۲۰ گرم فیبر و ۲۷ گرم شکر و ۶ گرم بقیه کربوهیدرات ها) وجود دارااست.

 

 

ضمن موادی که بیان شد، سیر سیاه دارنده ویتامین C، ویتامین های B دربرگیرنده B1، B2، B3 و B6، اسید فولیک (ویتامین B9)، کلسیم، منگنز، منیزیم، فسفر، روی و آهن میباشد.

 

یک حبه سیر نو درشت به طور تقریب ۶ گرم میباشد. یک حبه سیر سیاه درشت حدودا ۳ گرم میباشد.

 

سیر سیاه متاع کدام مرزو بوم میباشد؟

 

سیر سیاه به عبارتی سیر ساده میباشد که تخمیر گردیده و جنس سرزمین خاصی وجود ندارد؛ بدین ترتیب بذر سیر سیاه نیست و قادر است در هر کشوری ساخت گردد. سیر سیاه به انگلیسی بلک گارلیک (black garlic) گفته میشود.

 

از قرون پیش عموم کشورهای آسیای شرقی مانند تایلند، کره جنوی و ژاپن سیر سیاه را ساخت و ساز می کردند. آنها از سیر سیاه تحت عنوان مزه دهنده و برای معالجه استعمال می کرده اند. در سال های اخیر این ماده غذایی مالامال خواص و بی عطر در سراسر عالم ساخت‌و‌ساز و به کارگیری می‌شود.

 

 

 

خاصیت سیر سیاه

پژوهش ها نماد داده که سیر سیاه دربردارنده آنتی اکسیدان میباشد که خاصیت ضد سرطان قادر دارااست. به علاوه اثرات سیر سیاه مشمول ضد آلرژی، ضد دیابت و ضد التهاب بودن میباشد (منبع). سیر در راءس غذاهایی میباشد که خواص ضد سرطان داراست. به صورت خلاصه خاصیت سیر سیاه عبارتند از:

 

پیشگیری از سرطان

بهبود سرعت معالجه سرطان

کاهش وزن و لاغری

کاهش چربی خون

مراقبت از قلب و عروق و پیشگیری از گرفتگی رگ ها

در اختیار گرفتن قند خون و پیشگیری از دیابت

بهبود دیابت و کاهش عوارض آن

ضد آلرژی

کاهش التهاب

نگهداری از کبد

 

در حالتی که بپرسید “سیر سیاه برای چی خوبه؟” ما پاسخ مستندی داریم. خواصی که برای سیر سیاه پیرو بیان می گردد طبق پژوهش ها علمی و مستند میباشد و برای رسیدگی علمی منابع هر مقاله مذکور میباشد که به گویش انگلیسی میباشند. یک منبع علمی مطلوب که پژوهش ها را عده بندی کرده این نوشته‌علمی علمی میباشد.

 

 

سیر سیاه برای سرطان (پیشگیری و معالجه سرطان)

پژوهش ها متعددی پذیرش کرده اند که سیر سیاه دربردارنده مقدار متعددی آنتی اکسیدان میباشد که ضد سرطان بوده و رادیکال های آزاد در تن را که استدلال سرطان می باشند از در میان میبرد بدین ترتیب خواص ضد سرطانی کار کشته دارااست (منبع ۱ و منبع ۲). طبق این یافته ها خواص ضد سرطانی و از میان بردن رادیکال های آزاد در تن، در سیر سیاه ۴.۵ موازی بیشتر از سیر جدید میباشد! (منبع) یکی علل خواص ضد اکسیدانی بیشتر در سیر سیاه، ساخت‌و‌ساز پاره ای متعددی ترکیبات آلی گوگرد یا این که ترکیبات اورگانوسولفور در مراحل تبدیل سیر جدید به سیر سیاه میباشد. این ترکیبات نقش مهمی در از در میان بردن رادیکال های آزاد دارااست.

 

به علاوه یک رسیدگی روی سرطان معده آرم داده که سیر سیاه می‌تواند وسعت و وزن تومورهای سرطانی را کم کند و تحقیق دیگر اثبات کرده که سیر سیاه سرعت پرورش سلول های سرطانی در سرطان روده را کاهش می‌دهد.

 

 


خواص سیر سیاه برای لاغری

طبق دو استیناف علمی، سیر سیاه منجر کاهش وزن، کاهش چربی شکم، کاهش چربی مضر خون (LDL) و ارتقاء چربی عالی خون (HDL) می‌گردد. در یک استیناف روی موش ها مشخص و معلوم شد مصرف سیر سیاه سبب ساز تهیه و تنظیم سوخت و ساز چربی و کلسترول خون گردیده و در سود سطح چربی مجموع، تری گلیسیرید و کلسترول خون کاهش پیدا کرده و به صورت قابل توجهی سبب کاهش وزن و لاغری میشود.

 

در استیناف دیگری ۹۱ روز به یکسری موش غذای پرچرب داده شد و پس از این مقطع در موش ها اثرها چاقی، ارتقاء قند خون، ارتقاء چربی خون و زخم های کبدی و کلیوی ظواهر شد. آن‌گاه غذای پرچرب برای کلیه موش ها انقطاع شد و به موش ها سیر سیاه داده شد. در موش هایی که سیر سیاه تخمیر گردیده خورده بودند اثر ها رویارویی با چاقی، بهبود در کبد و کاهش چربی خون مشاهده شد. براین اساس سیر سیاه برای پرهیز از ارتقاء وزن ناشی از رژیم غذایی چرب، اثرگذار میباشد.

 

در یک رسیدگی دیگر پژوهشگران بدین سود رسیدند که تناول کردن سیر سیاه سبب کاهش وزن میگردد؛ این کاهش وزن در تاثیر بی اشتهایی و کمتر خوراک میل کردن نبوده میباشد، که بدین مضمون‌ میباشد که کاهش وزن در تاثیر مصرف سیر سیاه به انگیزه کاهش مصرف خوراک وجود ندارد (منبع).

 

 

سیر خشک سیاه


برچسب: ،
امتیاز دهید:
رتبه از پنج: 0
بازدید:

+ نوشته شده: ۱۳ آبان ۱۴۰۱ساعت: ۰۹:۲۱:۱۵ توسط:مهران موضوع: نظرات (0)